Betalen met behulp van tweets

Ter introductie van het nieuwe product ‘Special K Cracker Chips’ van Kellogg’s hebben ze een pop-upwinkel geopend in het centrum van Londen. Deze pop-upwinkel kon men betalen met behulp van tweets, de winkel wordt ook wel ‘The Tweet Shop’ genoemd.
Door middel van de hashtag #tweetshop te gebruiken kreeg je een doos van de Special K Cracker Chips, de hashtag was in deze ‘het betaal middel/ruilmiddel’. De tweets die binnen kwamen waren te volgen op een scherm in de winkel.

Afkomstig van Brandchannel 

Het was een experimentele marketing actie bedacht door Mischief PR en Slice. Van idee tot uitvoering heeft Kellogg’s in samenwerking met Mischief PR en Slice acht weken gekost. Hiermee zijn ze naar eigenzeggen het eerste bedrijf dat in de Business-to-Consumer markt deze manier van marketing toepassen. In de Business-to-Business markt heeft een organisatie dit in 2010 al eens toegepast.

The Tweet Shop is alweer gesloten, hij was voor vier dagen geopend en is gesloten op vrijdag 28 september. Maar wie weet zien we in de toekomst in Nederland ook van deze pop-upwinkels/tweet-upwinkels.

De volgende bronnen zijn geraadpleegd voor dit bericht:
– http://www.marketingonline.nl/nieuws/bericht/kelloggs-twitterwinkel-in-londen/#When:08:00:32Z
– http://www.brandchannel.com/home/post/2012/09/27/Kelloggs-Special-K-Tweet-Shop-092712.aspx
– http://www.youtube.com/watch?v=KWSRRLFPCYk&feature=player_embedded

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s